شرکت داری
شعار سال 98

مشاوره تبلیغات و برند سازی

اگر شما هم جزو افرادی باشید که کلمه برند را در اینترنت جستجو کرده اید، حتما با ده ها سایت و مطلب متنوع روبرو شده اید که هر کدام به شکل های مختلفی به بررسی مفهوم برند و برندینگ پرداخته اند. این سایت ها ممکن است تعاریفی از برند بیان کرده باشند که شما را گیج کند. ما در این مقاله از ققنوس بلاگ، سعی کرده ایم مفهوم برند، برندینگ و یا برندسازی را توضیح داده و اهمیت آن را در کسب و کارهای امروزی بیان کنیم.

برندسازی پروسه است که یک کسب و کار برای رسیدن به یک عنوان تجاری معروف و محبوب بین مشتریان که همان برند نامیده می شود انجام می دهد.

 

photo_2019-11-26_01-44-17

 

برند و برندسازی چیست؟

برند، به طور خاص لوگو یا نام شرکت شما نیست و نمی توان آن را علامت تجاری دانست. برند چیزی نیست که بتوان آن را با چشم دید و نباید انتظار این را داشته باشید که یک اتاق در شرکتی به این نام تعلق داشته باشد. اگر بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن برند را توضیح دهیم، باید بگوییم برند ذهنیتی است که مشتریان یا مخاطبان از شرکت شما دارند و بر همین اساس، برندینگ یا همان برندسازی فرآیندی است که بهترین ذهنیت را از شرکت شما در ذهن مخاطب و به طور کل جامعه هدف تشکیل می دهد.

 

photo_2019-11-26_01-42-30

 

مثال:
فرض کنید دارای شرکتی هستید که محصولات لوازم آرایشی را به مشتریان عرضه می کنید. فرآیند فروش شما از تبلیغات آغاز شده و تا رسیدن کالا به دست مشتری ادامه پیدا می کند. در این فرآیند، ابتدا به شکل های مختلف (مثلا تبلیغات بیلبوردی) محصول خود را به مشتری معرفی می کنید. مشتری با دیدن محصول شما به فکر خرید آن می افتد. برای خرید کالای شرکت شما ممکن است به نمایندگی های حضوری، وبسایت و یا شرکت شما مراجعه کرده و با اپراتور یا فروشندگان تان صحبت کند.

پس از آن، مشتری اقدام به خرید کرده و ممکن است شما به عنوان هدیه به وی اشانتیونی داده و یا گارانتی و ضمانت نامه پس از فروش به وی اهدا کنید. در تمام این مدت، مشتری با شرکت شما در ارتباط بوده و پس از اتمام خرید یک ذهنیت خاص از شرکت شما در خاطر وی می ماند. این ذهنیت حاصل دیدن تبلیغات، صحبت با نمایندگان فروش، بررسی کیفیت کالا و هرچیز دیگری است که به شرکت شما بستگی دارد. در مقوله بازاریابی و فروش، به این ذهنیت برند گفته می شود و هرچقدر ذهنیت مشتری از کسب و کار شما بهتر باشد، دفعات خرید وی از شرکت شما بیشتر خواهد بود.

 

sfd 

 

اهمیت برندینگ در چیست؟

اگر بتوانید فرآیند برندسازی را به شکلی انجام دهید که مشتریان ذهنیت خوبی از شرکت شما به خاطر بسپارند، آن ها در دفعات بعدی که به کالا یا خدماتی که در شرکت شما عرضه می شود نیاز داشتند اول از همه سراغ خودتان می آیند. همچنین این مشتریان پتانسیل بازاریابی برای شما از طریق معرفی محصول یا خدماتتان به دوستان و آشنایانشان را دارند و می توانند مشتریان تان را افزایش دهند‌‌.

امروزه شرکت های بزرگ بین المللی از طریق برندسازی توانسته اند مشتریان زیادی را از سراسر دنیا به سمت کالا و محصولات شان جذب کنند. شما هم اگر به دنبال کسب سود و بقای شرکت در بلندمدت هستید، همین حالا شروع به برندسازی به نحو احسن کنید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با تلفن هاي: 11 448 448  – 021 تماس حاصل فرمایید.