• شرکت خدمات مديريت بي همتا : تنها مرکز جامع صفر تا صد خدمات شرکت داري
شرکت داری
شرکت داری
شرکت داری
  • تماس با ما 021-44844811
  • s.faridbeladi@gmail.com s.faridbeladi@gmail.com
  • مکان تهران،چهاردانگه،خیابان21،مجتمع تجارت شمالی،واحد31اداری
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
    • معرفی شرکت
    • سوالات متداول
    • تماس با ما
  • خدمات
    • خدمات ثبتی شرکت ها
    • خدمات توسعه شرکت ها
    • خدمات راه اندازی شرکت ها
    • اخذ هر نوع مجوز برای شرکت ها
  • وبلاگ
    • صفحه اصلی
    • درباره ما
      • معرفی شرکت
      • سوالات متداول
      • تماس با ما
    • خدمات
      • خدمات ثبتی شرکت ها
      • خدمات توسعه شرکت ها
      • خدمات راه اندازی شرکت ها
      • اخذ هر نوع مجوز برای شرکت ها
    • وبلاگ
درخواست مشاوره

تبلیغات آنلاین چیست و انواع تبلیغات آنلاین چگونه است

شرکت داری > وبلاگ > سایر > تبلیغات آنلاین چیست و انواع تبلیغات آنلاین چگونه است
  • sherkatdar
  • اردیبهشت 12, 1399
  • سایر

طبق یکی از تعاریف که توسط دانشگاه پنسیلوانیا ارائه شده است، تبلیغات اینترنتی عبارت است از: « هر فعالیتی که از اینترنت (و شاید همراه با کانال‌های دیگر) برای ایجاد آگاهی، علاقه یا انجام فعالیتی درباره محصولات و خدمات مشخصی استفاده می‌کند.»

طبق این تعریف در تبلیغات آنلاین سعی می کنیم پیامی را به مخاطب مورد نظر برسانیم تا درباره محصول یا خدمت ما آگاه شود یا فعالیتی را انجام دهد که این ارسال پیام یا از طریق اینترنت است یا اینترنت به همراه کانال‌های دیگری مثل تلویزیون و …

مزایای تبلیغات آنلاین چیست

 

مزایای تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات از نوع سنتی به سه مورد زير تقسيم مي شو :

1 – کم قیمت تر و پر مخاطب تر است

برای تبلیغات آنلاین نسبت به روش‌های تبلیغات سنتی هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. به عنوان مثال شما برای بیلبورد گرفتن در بزرگراههای شهر تهران ممکن است تا ۵ میلیون تومان ماهیانه برای هر مترمربع بپردازید. قیمت‌های هر دقیقه تبلیغ در صدا و سیما نیز اعدادی بسیار بزرگ است اما در تبلیغات آنلاین محدوده قیمت‌ها خیلی خیلی متفاوت است.

اجازه دهید با هم یک مثال مقایسه‌ای داشته باشیم. در پلتفرم شرکت داري ( شرک خدمات مديريت ي همتا )، یک کمپین تبلیغات کلیکی همسان توسط یک سایت در حوزه گردشگری ایجاد شد که توانست ماهیانه بیش از ۴۰ میلیون بار دیده شود در حالی که تنها ماهیانه ۱۰ میلیون تومان هزینه برای آن شرکت ایجاد کرده است. این اعداد را مقایسه کنید با یکی از بیلبوردهای معمول با قیمت ماهانه ۱۰۰ میلیون تومانی در یکی از بزرگراههای تهران که نهایتاً اگر خیلی دست بالا گرفته شود شاید ماهیانه ۵ میلیون بار دیده شود.

2 – قابل اندازه‌گیری است

مزیت خیلی مهم تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی در قابلیت اندازه‌گیری بودن معیارهایی است که شاخص موفقیت یا شکست نسبی یک کمپین تبلیغاتی هستند. به عنوان مثال هنگامی که شما قصد دارید در تلویزیون یک آگهی تبلیغاتی نمایش دهید، چگونه می خواهید بدانید که تبلیغ شما موثر بوده است یا خیر؟، نهایتاً شما در چنين نوع تبليغي، تخمین‌هایی از این دست خواهید داشت که چند نفر ممکن است شبکه تلویزیون مورد نظر شما را در هنگام پخش تبلیغ ببینند. این موضوع را مقایسه کنید با یک کمپین تبلیغات آنلاینی که تبلیغ‌دهنده می تواند به طور دقیق بداند که چند نفر تبلیغ را دیده‌اند، چند نفر روی آن کلیک کرده‌اند و به سایت مورد نظر ما رفته‌اند، چند نفر فعالیت مورد نظر ما مثل خرید را کامل انجام داده‌اند، چند نفر در میانه راه پشیمان شده‌اند و حتی می توان آن‌هایی را که در هر یک از این دسته‌ها قرار گرفته‌اند شناسایی کرد و تبلیغات مجزایی برای همان دسته نشان داد. حال شما با دانستن چنین اعداد و ارقامی به خوبی می‌توانید بدانید که تبلیغات شما چقدر موفقیت‌آمیز و يا غير موفقيت آميز بوده است.

3 – قابل شخصی‌سازی کردن است

مثال مقایسه‌ای دیگری می‌زنیم از یک تبلیغات سنتی مثلاً پخش تراکت با تبلیغات آنلاین، پس از اجرای کمپین تبلیغات تراکتی ممکن است عده ای به تبلیغات شما علاقه‌مند شده و مشتری شما بشوند، عده‌ای هم بی‌تفاوت باشند و عده‌ای هم اصلاً از آن رضایت نداشته باشند. حال شما قصد دارید تا بدانید چه کسانی مشتری شما شده‌اند تا به آن‌ها خدمات بیشتری بدهید که به یک مشتری وفادار تبدیل شوند و بدانید چه کسانی بی‌تفاوت بوده اند تا بخواهید تخفیفاتی برايشان قائل شوید که اولین خرید خود را انجام دهند. در هر صورت شما امکان انجام این کارها را ندارید چرا که شما نهایتاً دو سبک تراکت چاپ خواهید کرد و نمی‌دانید که مشتریان از غیرمشتریان چگونه جداسازی شوند. اما در تبلیغات آنلاین خیلی ساده می‌توانید انواع مشتریان خود را بخش‌بندی (Segmentation) کنید و برای هرکدام تبلیغ منحصر به فرد خود را ارسال کنید. حتی این دسته بندی می‌تواند جزئی باشد، مثل این دسته کاربر: کاربری که از کمپین X به سایت ما آمده و Y ثانیه در صفحه فرود ما بوده است، به صفحه پرداخت هم رسیده اما پرداخت خود را تکمیل نکرده است.حال شما دقیق این کاربر را می‌شناسید و منحصر به فرد خودش برایش پیامی ارسال می‌کنید.

انواع تبلیغات آنلاین چیست ؟

1- تبلیغات نمایشی (Display Ads)

با سابقه‌ترین نوع تبلیغات آنلاین، تبلیغات نمایشی است. مصداق این نوع از تبلیغات را معمولاً در بنرهایی دیده اید که اطراف سایت‌ها در صفحات اصلی یا داخلی یک سایت، در سایدبار یا میان یک مطلب می بینید. یا همچنین در برخی اپلیکیشن‌ها و گیم‌های موبایل می‌بینید که بنرهایی تبلیغاتی وجود دارند. این بنرها، بسته به جایگاهی که در سایت‌ها و اپ‌های پربازدید ایران ممکن است قرار بگیرند اندازه‌های گوناگونی خواهند داشت. همچنین حالت‌های طراحی متفاوتی نیز می‌توانند به خود بگیرند.

بنرهای ثابت یا بنرهای متحرک (GIF) و یا بنرهای انیمیشن (HTML5) سه دسته اصلی این نوع بنرها هستند. در بنرهای ثابت تنها یک تصویر می‌بینید، در بنرهای متحرک می‌توانید چندین تصویر و یا نوشته به فرمت GIF نمایش دهید، در HTML5 نیز ظاهر طراحی اش شبیه GIF است با این تفاوت که هر تصویر یا فریم از بنر می‌تواند به لینکی جداگانه متصل باشد.

در تبلیغات از نوع نمایشی، تبلیغ‌دهنده می‌تواند در ازای تعداد نمایشی که توسط کاربران ديده شده است، پول آن را موسسه تبليغاتي پرداخت کند.

2 – تبلیغات کلیکی (Cost Per Click)

در این نوع از تبلیغات آنلاین شما به ازای تعداد کلیکی که در تبلیغات خود دریافت کرده‌اید، پول تبلیغ خود را پرداخت خواهید کرد. بسیاری از کمپین‌هایی که به صورت پرداخت در ازای نمایش هستند می‌توانند کلیکی نیز باشند. بسیاری از انواع تبلیغات آنلاین که در ادامه توضیح داده خواهد شد به نوعی تبلیغات کلیکی هستند. شما مي توانيد مطلب تبلیغات کلیکی را نيز مطالعه فرمائيد و در این باره بیشتر بدانيد.

3 – تبلیغات همسان (Native Ads)

به مرور به دلیل زیاد شدن تبلیغات نمایشی در بسیاری از سایت‌ها و ایجاد مزاحمت نسبی برای خواننده مطالب سایت ناشر، سبک جدیدی از تبلیغات اینترنتی ارائه شد که در آن تبلیغ‌ها به صورت همسان و هم شکل با قالب صفحه سایت درآمد تا مخاطبان بتوانند بهتر مطالب خود را مطالعه کنند و بعد روی تبلیغ جذاب از نظر خودشان کلیک کنند. در این نوع از تبلیغات نیز، تبلیغ‌دهنده می‌تواند در ازای هر کلیک پرداخت انجام دهد.

4 – هدفگیری مجدد (ریتارگتینگ، Retargeting)

در این نوع از تبلیغات آنلاین شما می‌توانید هر کاربری که مثلاً از طریق تبلیغات همسان به سایت شما آمده‌اند را هدف‌گیری کنید که در هر سایت پربازدید دیگری که می‌روند باز تبلیغاتی از شما ببینند تا اعتبار شما در چشم آنان بیشتر شده یا احتمال خریدشان مضاعف شود.

5 – گوگل ادوردز (Google Ads)

همان‌طور که می‌دانید شما می‌توانید با گوگل ادز (ادوردز) در کلیدواژه‌های مورد نظرتان در صدر نتایج گوگل ظاهر شوید. گوگل از شما در ازای این نیز به ازای هر کلیک به ارز بین‌المللی دریافت وجه خواهد داشت. این نوع از تبلیغات آنلاین در کنار بهینه‌ سازی سایت میتواند شما را در جست‌وجوی مشتریان بالقوه خودتان بهتر و معتبرتر نشان دهد. کلیدواژه‌هایی که به دنبال جذب جست‌وجوکنندگان آن هستید اگر کلید واژه‌های پر رقابت باشد هزینه‌های بیشتری به ازای هر کلیک باید در نظر بگیرید تا بتوانید تبلیغ خود را در صفحه اول گوگل نمایش دهید.

6 – تبلیغات متنی (Text Ads)

در تبلیغات متنی، شما میتوانید طبق مدل مرسوم سنتی تبلیغ متنی در روزنامه‌ها یا رپورتاژ آگهی، این بار در نسخه دیجیتال روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر متن رپورتاژ خود را منتشر کنید. طبیعی است که در این باره خبرگزاری‌ها و سایت‌ها هر کدام سیاست‌های قیمتی خاص خود را دارند و همچنین مخاطبان مخصوص به خود.

7 – تبلیغات صوتی (Audio Ads)

همه ما مصداق این نوع تبلیغات را غالباً در رادیو شنیده‌ایم، اما این تبلیغات صوتی رادیویی مزیت‌های تبلیغات آنلاین که گفته شد را ندارد. تبلیغات صوتی در رسانه‌های شنیداری آنلاین نیز می‌تواند رخ دهد. به عنوان مثال شما از این نوع تبلیغات می‌توانید در رادیوهای اینترنتی استفاده کنید، همچنین در پادکست‌های آموزشی اینترنتی، پادکست‌های سرگرم‌کننده اینترنتی، قبل از شروع کتاب‌های صوتی، سایت‌های پخش موسیقی قبل از شروع هر موسیقی و … . برای اجرای چنین تبلیغات‌هایی نیز معمولاً باید مستقیماً با صاحب رسانه صوتی وارد مذاکره شوید چرا که هر کدام سیاست‌های قیمت‌گذاری و محتوایی خاص خود را دارند.

8 – تبلیغات ویدیویی (Video Ads)

در این نوع تبلیغات شما محتوایی ویدئویی آماده می‌کنید و آن را در رسانه‌های فارسی ارائه می‌دهید. طول این ویدئوها معمولاً کوتاه است و حاوی پیامی برای دعوت از مشتری به انجام فعالیت. انتشار این ویدئوها برای تبلیغات می‌تواند در گیم‌های موبایلی باشد یا سیستم‌های اشتراک ویدئو مثل یوتیوب یا تلویزیون‌های اینترنتی یا …

9 – تبلیغات ایمیلی (Email Ads)

پیشتر در ایران چنین تبلیغات‌هایی بسیار رواج داشت به گونه‌ای که بانکی از ایمیل خریداری می‌شد و به صورت انبوه برای آن‌ها ایمیل تبلیغاتی ارسال میکردند. به مروز این حالت اسپم و مزاحمت تبلیغات ایمیلی درحال کمرنگ شدن است و شیوه صحیح‌تر آن در حال رشد است. در حالت صحیح تبلیغات ایمیلی شما باید با اجازه خود کاربر در ازای ارائه خدماتی، ایمیل او را دریافت کنید و بعد مناسب با علائق وی در فواصل زمانی مشخص تبلیغ هایی برای او ارسال کنید. این شیوه صحیح تبلیغات آنلاین ایمیلی بسیار موثر بوده و در وفادارسازی مشتریان بسیار به شما کمک خواهد کرد. همچنین خود سیستم‌های جیمیل، یاهو، ام اس ان و … نیز خدمات ارسال ایمیل انبوه تبلیغاتی بسته به شرایط جغرافیایی هر کاربر را ارائه می‌کنند.

10 – تبلیغات شبکه‌های اجتماعی (Social Media Ads)

یکی از مرسوم‌ترین انواع تبلیغات آنلاین، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. به دلیل درگیرسازی (Engagement) بالای کاربران شبکه‌های اجتماعی، این نوع تبلیغات جایگاه خاصی پیدا کرده است. نکته مهم در این نوع تبلیغات آنلاین آن است که باید متناسب با فرهنگ رفتار کاربران شبکه های اجتماعی در هر کشور تبلیغات، طراحی و اجرا شود. شبکه‌های اجتماعی بسیار زیادی در دنیا رواج دارند که شما باید روی پرکاربردترین آن‌ها با علم کامل به تفاوت کاربران و امکانات هرکدام برنامه‌ریزی کنید. همچنین پیام‌رسان‌هایی نیز وجود دارند که علاوه بر شبکه‌های اجتماعی، بسیار در ارسال تبلیغات شما موثر خواهند بود. در ایران همانطور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های محبوبتر موارد زیر هستند که شما می‌توانید با آنها ارتباط قوی با مشتریان برقرار کنید.

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک، یوتیوب، آپارات، پینترست، گوگل پلاس و پیام‌رسان‌هایی مانند تلگرام، واتس‌آپ، بله، سروش

به عنوان مثال باید بدانید، ارتباطی که در اینستاگرام با فالوئرهای خود برقرار می‌کنید بسیار بسیار متفاوت خواهد بود با ارتباطی که در لینکدین برقرار می‌کنید. متفاوت از نظر زمان ارسال پیام، فرکانس ارسال پیام، فرمت کلی پیام، ادبیات پیام و … . اشتباه بزرگ در این نوع تبلیغات آنلاین ارسال مزاحمت‌وار پیام تبلیغاتی در همه شبکه های اجتماعی و پیام‌رسا‌ن‌ها به طور یکسان است بلکه باید استراتژی‌های متفاوتی تنظیم کرد. در بسیاری از شرکت‌های بزرگ برای هر کدام از شبکه‌های اجتماعی مهم به طور جداگانه مدیران تبلیغات در نظر گرفته می‌شود.

11 – لینک‌­های همکاری در فروش (Affiliate Links)

نوع دیگری از تبلیغات آنلاین ایجاد سیستم همکاری در فروش است. به این معنی که کسانی‌که محصولات یا خدمات شما را در سایت خود معرفی می‌کنند، اگر این معرفی منجر به خرید کاربر در یک بازه زمانی شود بخشی را به عنوان کمیسیون به معرفی‌کننده ارائه می‌کنند. شما نیز می‌توانید با توسعه ساختارهای فنی این کار، تبلیغات آنلاین بهتری داشته باشید.

12 – محتوای ارتقایافته (Sponsored Content)

در این نوع از تبلیغات آنلاین که گاهاً در پلتفرم‌ها یا شبکه های اجتماعی یا سایت‌های محتوایی دیده‌ایم، شما میتوانید محتوا یا پیام‌های تبلیغاتی که خودتان در آنها منتشر کردید را با پرداخت هزینه به ازای نمایش یا کلیک ارتقا دهید. به عنوان مثال اگر در اینستاگرام یا فیسبوک یک پیام تبلیغاتی ارسال کرده‌اید می‌توانید با پرداخت هزینه آن پیام را جدا از بینندگان ارگانیک محتوایتان به افراد بیشتری برسانید. در کسب‌وکارهای ایرانی مثل دیوار نیز این موضوع هست و می‌توانید آگهی تبلیغاتی خود را ارتقا دهید تا بیشتر دیده شوند.

13 – پروموت در اینستاگرام

پوش نوتیفیکیشن (Push Notification)

نوع نسبتاً جدیدی از تبلیغات آنلاین است که در آن با یک  کاربر به خصوص می توانید به طور دائم و شخصی‌سازی‌شده ارتباط برقرار کنید. مثلاً هنگامی‌که کاربر به سایت شما آمد با کسب اجازه از ایشان می‌توانید برای همیشه محتوای تبلیغاتی خود را روی مرورگر وب دسکتاپ یا موبایل برای او ارسال کنید. مثلاً برای یک کاربر مشخص که تازه جذب سایت شده تخفیف‌های خاصی را به صورت نوتیفیکیشن ارسال کنید تا به مشتری وفادارتری تبدیل شود. پلتفورم‌های هوشمندی در دنیا وجود دارند که ارائه‌دهنده خدمات پوش نوتیفیکیشن هستند که متاسفانه اکثریت آنها یا ایران را تحریم کرده‌اند یا با زبان فارسی سازگاری ندارند. سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن نجوا در ایران این خدمات را به صورت رایگان ارائه می‌کند. مطلب

ما در وب سايتمان مطالب آموزشي ارزشمندي در خصوص خدمات بسيار زيادي که ارائه مي کنيم، را معرفي کرده و مي کنيم، برای کسب اطلاعات بيشتر، از شما عزيزان دعوت مي نماييم، ديگر مطالب و خدمات ما در منوهاي و زير منوهاي وب سايت، مطالعه فرمائيد. مجموعه شرکت داري ( شرکت خدمات مديريت بي همتا ) با هدف کمک به مالکين، سهامداران، هيئت مديره و مديران شرکت ها در همه زمينه هاي مورد نياز شرکت داري آنها با تشکيل تيم ها، پيمانکاران و تامين کنندگان ارزشمند خود، مي کوشد تا بتوانند شرکتي را به درستي ثبت، راه اندازي، مديريت و توسعه دهند.

با ما راحت باشيد و اوامر خود را بدون هيچگونه نگراني براي ما ارسال فرمائيد. با شما هستيم و به اميد فشردن دست هاي شما و عقد قراردادهاي همکاري برد برد براي طرفين انتظار مي کشيم.

” شرکت خدمات مديريت بي همتا، بي همتا در خدمات صفر تا صد شرکت داري “

منتظر تماس شما هستيم.

11       448     448     –          021

  • تعیین ارزش شرکت و ارزشیابی سهام
  • اخذ هر نوع مجوز دیگر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های تازه

  • روش‌های فوق‌العاده افزایش فروش
  • چرا تبلیغات در گوگل ادز بهترین روش تبلیغاتی دنیاست!؟
  • تعیین ارزش شرکت و ارزشیابی سهام
  • تبلیغات آنلاین چیست و انواع تبلیغات آنلاین چگونه است
  • اخذ هر نوع مجوز دیگر

آخرین دیدگاه‌ها

    بایگانی‌ها

    • می 2020
    • آوریل 2020

    دسته‌ها

    • اخذ هر نوع مجوز برای شرکت ها (12)
    • خدمات توسعه شرکتها (6)
    • خدمات ثبتی شرکتها (15)
    • خدمات راه اندازی شرکت ها (6)
    • سایر (4)
    • صفحه اصلی
    • درباره ما
    • خدمات ثبتی شرکت ها
    • وبلاگ
    • تماس با ما

    طراحي سايت : دپارتمان طراحي وب سايت شرکت خدمات مديريت بي همتا