اجازه بديد موضوع را با چند مثال شروع کنم. تا چند دهه جلوتر، شرکت هاي خدماتي يا توليدي یه خدمت یا محصول را ايجاد مي کردند، هزينه ها را محاسبه کرده و سودي براي خود در نظر مي گرفتند و نهايت با قيمتي که شامل هزينه ها و سودشان بود، کالا يا خدماتشان را به همين شکل مي فروختند. اين يک مدل کسب و کار است.
بعدها شرکت ياهو يا گول آمدند و امکاناتشان را به رايگان در اختيار مردم گذاشتند، با اين که همه چي رايگان بود، قطعا سود هم داشتند.
يا شرکتي مثل آمازون ظهور کرد و قيمت تمام شده، کتابي که به صورت اينترنتي مي فروخت با هزينه ارسال آن تا درب منزل مشتري و حتي سودي که خودش ميکرد، باز هم قيمتي که پاي مشتري مي افتاد، از قيمت پشت جلد کتاب، پائين تر مي افتاد.
به اين چنين مدل هائي براي کسب درآمد مدل کسب و کار گفته مي شود.

اجزای مدل کسب و کار
امروزه وقتی کسی از مدل کسب و کار شما سوال می‌کند، یا وقتی خودتان می‌خواهید مدل کسب و کارتان را تعریف کنید، تقریباً باید در پی سوالات زير باشيد و می‌توان گفت مدل کسب و کار (Business Model) در تلاش برای یافتن پاسخ سه دسته سوال زير است :
1 – کسب و کار شما چه ارزشي مي آفريند و اين ارزش ها را چگونه ايجاد مي کند؟
2 – کسب و کار ما چگونه اين ارزش ها را به پول تبديل مي کند؟
3 – کسب و کار شما براي پايدار ماندن و بقاء خود چکارهائي را انجام مي دهد؟
ما در شرکت خدمات مديريت بي همتا، با تخصص ويژه خودمان و با اشراف کامل شما به کسب و کاري که در نظر گرفته ايد در کنار شما قرار مي گيريم و مدل کسب و کارتان را به گونه طراحي مي کنيم که علاوه بر داشتن کسب و کاري عالي، باعث بقاي کسب و کارتان شويم.
نقشه راه مدل کسب و کار خود را مي توانيد در نقشه راه آن، که به بوم مدل کسب و کار معروف است مي شود نوشت و اين نقشه، راهنمائي براي تهيه مدل کسب و کار شماست.

از شما عزيزان دعوت مي نمايم، ديگر خدمات ما در منوهاي ديگر خدمات ما را نيز مطالعه فرمائيد. مجموعه شرکت داري ( شرکت خدمات مديريت بي همتا ) با هدف کمک به مالکين، سهامداران، هيئت مديره و مديران شرکت ها در همه زمينه هاي مورد نياز شرکت داري آنها با تشکيل تيم ها، پيمانکاران و تامين کنندگان ارزشمند خود، مي کوشد تا بتوانند شرکتي را به درستي ثبت، راه اندازي، مديريت و توسعه دهد. با ما راحت باشيد و اوامر خود را بدون هيچگونه نگراني براي ما ارسال فرمائيد. با شما هستيم و به اميد فشردن دست هاي شما و عقد قراردادهاي همکاري برد برد براي طرفين انتظار مي کشيم.
” شرکت خدمات مديريت بي همتا، بي همتا در خدمات صفر تا صد شرکت داري ”
منتظر تماس شما هستيم.
11 448 448 – 021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X