شرکت پیمانکاری چیست؟
در ابتدای این مقاله به شرح کوتاهی درباره شرکت های پیمانکاری می پردازیم: در واقع شرکت پيمانکاري نوعي از شرکت هاي هفتگانه نبوده و معمولا يکي از انواع شرکت هاي هفتگانه است که مبادرت به کار شرکت هاي کارفرمائي و مشتريان خود در قالب قرارداد تامين کالا و اجراي خدمات ساخت با هم مي نمايد.
با توجه به اينکه شرکت هاي سهامي خاص از طريق کارفرمايان مختلف، بيشتر مورد تائيد هستند لذا پيشنهاد مي گردد که از شرکت سهامي خاص استفاده شود.
حال براي اينکه شرکت سهامي خاص مربوطه بتواند به صورت رسمي مبادرت به انجام کار پيمانکاري بنمايد، بايد در رشته هائي که مي خواهد در آن زمينه ها کار پيمانکاري انجام دهد، تقاضاي رتبه يا گريد مربوطه از سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور يا معاونت فني عمراني استانداري استان مورد اقامت خود بنمايد.

لذا در ادامه با توجه به پیشنهاد ثبت شرکت سهامی خاص برای انجام امور پیمانکاری به شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص اشاره می شود:
شرایطی که در ابتدا باید برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص فراهم آورید عبارت است از:
1- حداقل 3 نفر عضو و دو نفر بازرس که نمی توانند از اعضا يا بستگان آنها باشند.
2- حداقل 35 درصد سرمایه اولیه شرکت نزد یکی از بانکهای کشور سپرده گذاری شود
3- حداقل سرمایه برای شرکت صد هزار تومان می باشد.
مدارکی که برای ثبت شرکت پیمانکاری سهامی خاص مورد نیاز می باشد:
– تکمیل و ارائه فرم تعیین نام شرکت
– تکمیل و ارائه فرم مشخصات اعضاء
– سه نسخه اساسنامه شرکت سهامی خاص (با امضای تمام سهام داران در تمامی صفحات)
– دوبرگ اظهار نامه شرکت
– فتوکپی برابر اصل شده شناسنامه و کارت ملی کلیه سهامداران و بازرسین.
– تهیه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری برای تمامی اعضای هیئت مدیره و بازرسین از دفاتر پليس + 10
– تنظیم اقرار نامه رسمی در دفترخانه اسناد رسمی به شرح ذیل:
1 – مدیر عامل شرکت در شرف تاسیس همزمان مدیريت عاملي شرکت دیگری را بعهده ندارد (ماده ۱۲۶ لایحه اصلاحی قانون تجارت)
2 – اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل اشتغال به هیچگونه شغل دولتی و ممنوعیت قانونی جهت عضویت در شرکت را ندارند (اصل ۱۴ قانون اساسی)
3 – بازرسین هیچگونه نسبت فامیلی نسبی و سببی با مدیران شرکت تا درجه سوم از طبقه اول و دوم را ندارند و یا خود و یا همسرشان از مدیر عامل یا مدیران شرکت حقوق مقرری دریافت نمی‌کنند (ماده ۱۴۷ لایحه اصلاحی قانون تجارت)
– ارائه گواهی پرداخت حداقل ۳۵ % سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آنجا باز شده است
– ارائه مجوز در صورت نیاز به اعلام کار‌شناس ثبت شرکتها

رتبه بندی پیمانکاران یا گرید چیست ؟
این رتبه بندی به معنای بررسی میزان توانایی شرکت ها می باشد که این توانایی را بر اساس نفرات ، تحصیلات، سوابق کاری و توانایی مالی بررسی می نمایند.
این رتبه بندی که برای 11رشته کاری ( نفت و گاز و پتروشیمی ، ابنیه ، تاسیسات ، برق و الکترونیک ، نیرو ، آب و فاضلاب ، تونل، راه، سد ، فضای سبز پارک و …..) منظور شده است و دارای پنج (5-4-3-2-1) رتبه می باشد که رتبه 5 کمترین آنها و رتبه 1 ممتاز ترین می باشد، محاسبه این امتیاز براساس مدرک تحصیلی و سابقه اعضای هیات مدیره انجام می گیرد و هر یک از این گرید ها با توجه به ارزشیابی شرکت به مجموعه تعلق می گیرد. پس از ثبت شرکت به عنوان پیمانکار نسبت به دریافت رتبه پیمانکاری از نهاد معاونت فني عمراني استانداري اقدام میگردد.
در شرکت هاي پيمانکاري دو سوم اعضاء هيئت مديره و مدير عامل بايد داراي مدرک تحصيلي ليسانس يا بالاتر و مرتبط با رشته هائي که مي خواهند در آن زمينه ها رتبه بگيرند داشته باشند و همچين مدير عامل شرکت بايد، حد نصاب امتياز کسب نفراصلي يکي از رتبه هاي شرکت را داشته باشد. (حداقل 10 سال سابقه مفيد در زمينه رشته مورد نظر.
براي کسب اطلاعات بيشتر مي توانيد با کارشناسان ما در شرکت خدمات مدیریت بی همتا تماس گرفته و یا درخواست هاي خود را از طريق فرم مورد نظر در وب سايت براي ما ارسال فرمائيد.
از شما عزيزان دعوت مي نمايم، ديگر خدمات ما در منوهاي ديگر خدمات ما را نيز مطالعه فرمائيد. مجموعه شرکت داري ( شرکت خدمات مديريت بي همتا ) با هدف کمک به مالکين، سهامداران، هيئت مديره و مديران شرکت ها در همه زمينه هاي مورد نياز شرکت داري آنها با تشکيل تيم ها، پيمانکاران و تامين کنندگان ارزشمند خود، مي کوشد تا بتوانند شرکتي را به درستي ثبت، راه اندازي، مديريت و توسعه دهد. با ما راحت باشيد و اوامر خود را بدون هيچگونه نگراني براي ما ارسال فرمائيد. با شما هستيم و به اميد فشردن دست هاي شما و عقد قراردادهاي همکاري برد برد براي طرفين انتظار مي کشيم.
” شرکت خدمات مديريت بي همتا، بي همتا در خدمات صفر تا صد شرکت داري ”
منتظر تماس شما هستيم.
11 448 448 – 021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X